Fellelhető egy hazai ruhamárka, melyet ugyanez a név inspirált, ez a Petite Anita Janik. Napjainkban a hazai divatvilág status quo-ját formáló feltörekvő márka decemberben egy különleges kollekcióval rukkolt elő. A rájuk jellemző rendhagyó módon exkluzív különszámként debütáltak december 8-án egy budapesti showroom divatbemutatóján.
Janik Anita évtizedeken át nem talált olyan, a magasságára szabott nőies ruhákat, amelyekre vágyott. Ha mégis, akkor az első útja azonnal a varrónőhöz vezetett, hogy vegye be, vagy vágja el. Ezek a tapasztalatok vitték abba az irányba a divat világában évekig folytatott tanulmányai után, hogy megalkossa a Petite Anita Janik márkát. Az alapítók célja, hogy a petite size nők is viselhessenek adottságaikra szabott nőies ruhákat.
Fellelhető egy hazai ruhamárka, melyet ugyanez a név inspirált, ez a Petite Anita Janik. Napjainkban a hazai divatvilág status quo-ját formáló feltörekvő márka decemberben egy különleges kollekcióval rukkolt elő. A rájuk jellemző rendhagyó módon exkluzív különszámként debütáltak december 8-án egy budapesti showroom divatbemutatóján.
Janik Anita évtizedeken át nem talált olyan, a magasságára szabott nőies ruhákat, amelyekre vágyott. Ha mégis, akkor az első útja azonnal a varrónőhöz vezetett, hogy vegye be, vagy vágja el. Ezek a tapasztalatok vitték abba az irányba a divat világában évekig folytatott tanulmányai után, hogy megalkossa a Petite Anita Janik márkát. Az alapítók célja, hogy a petite size nők is viselhessenek adottságaikra szabott nőies ruhákat.
„Attól, hogy valaki alacsony még nem jelenti azt, hogy egy életen át kompromisszumot kellene kötnie a gyerekosztállyal. A petite size nők is szeretnek csinosan, nőiesen öltözni. Éppen ezért legyen szó ünnepi, vagy hétköznapi megjelenésről, néhány alapszabályt érdemes betartani. A tudatosan öltözködő nők tudják, hogy mi áll jól a testalkatukhoz, színtípusukhoz és a magasságukhoz, és azt is, hogy mi előnytelen. Az alacsony nők közül sokaknak előnyösek: a magasított, vagy normál derekú nadrágok és A-vonalú szoknyák, ahogyan az apró minták is, de a hatalmas minták már nem, mert az összenyom. Jól áll a hosszanti csíkozás, a V kivágású felsők, ruhák és persze a magassarkú, minden mennyiségben” – adja a tanácsot a 155 cm magas Janik Anita, petite szakértő.
A szeretet ünnepére a márka egy új filozófiát is megfogalmazott: „Love the Petite”, azaz „Szeresd a Picit”. „Ennek az üzenetnek többszörös jelentése van. Utal arra, hogy az alacsony nők fogadják el magukat, utal arra is, hogy a magas emberek is fogadják el az alacsonyabbakat, és a szeretet ünnepének időszakában különleges hangsúllyal bír a „szeresd a picit” felhívás” – fűzte hozzá Dajkó György társalapító.
Az innovatív gondolkodású alapítók karácsonyi kollekciója sajátos módon debütált. December 8-án a B72 stúdióban egy több tervezőből álló kollaboráció eredményeként létrejött Trunk Show divatbemutatót tartottak. Ezen az estén a kreációk bemutatása közben tehetséges előadók csillogtatták meg tudásukat, valamint a designerek értékes tombola felajánlásai találhattak gazdára. A kifinomult közönséget a show kellős közepén lenyűgözve mutatkoztak be a Petite Anita Janik alacsony nőkre tervezett karácsonyi kreációi.
„Egy divatbemutató mindig izgalmas kihívás, hisz ilyenkor jöhetnek a merészebb, szokatlanabb megoldások. Ez még több ötletelést, kísérletezést igényel, viszont fejleszt is minket. Éppen ezért megtisztelő volt a megkeresés erre a kollaborációra, ahol mindenki hozzá tudott tenni a másik márkájához. Nyitottak vagyunk a jó, közös projektekre és egyre több megkeresést kapunk. Különösen keressük a nem megszokott együttműködések lehetőségét is, ami képes felhívni olyan ügyekre a figyelmet, ami több elismerést érdemel” – mondja a kollaboriációkért felelős Dajkó György.
„Nagyon menő, hogy ti kifejezetten alacsony nőknek terveztek ruhákat. Vannak olyanok, akik magasakra, mások plus size-ra és ilyen, hogy alacsony nincs – ezt már Tóth Helga főszervező mondja, majd folytatja – Azért hívtalak meg benneteket, mert egyediek vagytok, és ilyen nincs, mint ti és mi egy befogadó közösség vagyunk. Magyarországon nem elterjedtek a saját helyszínen tartott showroom show-k. Nekünk ez az egyik különlegességünk és ebbe jól beilletek. Ezek a gálák itt olyanok, mint egy nagy családi ünnep, amit mindenki izgatottan vár” – meséli a rendezvény szervezője.
A Petite Anita Janik márkának ez volt a második divatshow szereplése. A legjobb folytatás a nemrégiben aratott siker után. Az első megmérettetésen a közönségdíjas márka alapítói először vittek hazánkban alacsony modelleket rájuk tervezett kollekcióban kifutóra. Ilyen korábban nem volt. Így ezzel a magyar divatszakma nagykönyvébe méltán írták be nevüket.
„Az első karácsonyi kollekcióban 3+1 ruhát mutattunk be. A különbség a többiekhez képest, akik hét ruhát mutattak be: Anita rendbontó módon a B72 falai között először bemutatkozó petite modellekkel együtt felvonulva maga is bemutatott egy saját tervezésű izgalmas ünnepi ruhát. Így színesítve a fergeteges gálát” – nyilatkozta Dajkó György a petite.hu-tól.
A Petite Anita Janik karácsonyi ruháinak a különlegessége, hogy a korábbi darabokhoz képest a ragyogás és a csillogás jellemezte. Ezzel együtt olyan színek és anyagok bukkantak fel benne, ami az ünnepre jellemző.
„Megjelent a fenyőzöld, az ünnepi piros, a pompázó arany, de bemutatkozott egy izgalmas kis fekete ruha is, amit gyönyörű kövek ékítettek. A megalkotás során a koncepció az volt, hogy aki ránéz, annak rögtön az ünnep jusson eszébe, a karácsony egyedisége és varázslatossága” – tette hozzá Janik Anita közönségdíjas tervező.
A divatbemutató gálára minden tervező meghívott a VIP vásárlói közül néhányat, megköszönve ezzel, hogy életben tartják a márkát. A B72-ben – a bemutatót követő két napban – egy pop-up store nyitotta meg kapuit. Így mindenki meg is vásárolhatta a kiszemelt ruhákat, táskákat, kiegészítőket.
Fotók: Petite.hu / Veres Ildikó